Cees Franken Driebandentoernooi

Stichting De Drie Linden organiseert Cees Franken Driebandentoernooi

Stichting De Drie Linden organiseert ook dit jaar weer het jaarlijkse Cees Franken Driebandentoernooi. Dat vindt dit jaar plaats van 21 tot en met 23 oktober in De Drie Linden. Het toernooi belooft weer veel gezelligheid en spanning met ruim 50 enthousiaste deelnemers. Ook de titelverdediger Joop Machielsen, een vertegenwoordiger van de jonge garde binnen het deelnemersveld, is weer van de partij. Op zondagmiddag, tussen de halve finales en finale, zal Raymon Groot rond 16.00 uur een demonstratie verzorgen. Raymon is een jong talent van 24 jaar die al vier jaar in de hoogste klasse van het driebanden speelt en momenteel deel uitmaakt van het eredivisie-team van STZ-Zundert.

“Ben je een fan van de biljartsport of van één of meerdere van de deelnemers dan moet je gewoon tijdens het toernooi een keer komen kijken! Het is echt niet zo dat je al die tijd je mond moet houden en stil moet zijn, er wordt ook gewoon een muziekje gedraaid en onderling gezellig gebabbeld”, vertelt organisator Wil Mom. Iedereen is van harte welkom om te komen kijken. De entree is gratis en vanaf de opgebouwde podiumtribune heb je zicht op alle biljarttafels.

Het toernooi wordt gespeeld in De Drie Linden, Heisprong 15 te Prinsenbeek. De speeltijdens zijn:
Vrijdag 21 oktober: 16:00 – 23:00 uur
Zaterdag 22 oktober: 10:00 – 23:00 uur
Zondag 23 oktober: 10:00 – 18:15 uur

Cees Franken was in 1999 de initiatiefnemer voor dit kampioenschap en na zijn overlijden is dit toernooi naar hem vernoemd. Aanvankelijk deden ongeveer twintig deelnemers mee aan het toernooi. Deze deelnemers waren afkomstig uit Prinsenbeek of speelden bij een Prinsenbeekse biljartclub. Opzet van het toernooi was om iedere driebandenliefhebber uit Prinsenbeek deel te kunnen laten nemen en ook winnaar te kunnen laten worden van dit plaatselijke kampioenschap. Vandaar dat er wordt gespeeld met een handicapsysteem waarbij iedere deelnemer op basis van zijn gemiddelde wordt ingeschaald op basis van het aantal te maken caramboles. Hierdoor is het mogelijk dat een ‘minder goede speler, die ‘slechts’ 10 caramboles moet maken kan winnen van een ‘goede speler’ die wel 30 caramboles moet maken.

Inmiddels heeft het toernooi een lokale en zelfs regionale bekendheid verworven en staat het bekend als een toernooi met veel allure en gezelligheid. Het toernooi onderscheidt zich door het feit dat jong en oud deelnemen en in één weekend, met inmiddels meer dan 50 deelnemers, wordt gespeeld in een fantastische entourage met drie biljarts in de SKOPP-zaal van De Drie Linden. Van vrijdagmiddag tot en met zondagavond worden bijna 100 partijen gespeeld. Ook de jaarlijkse demonstratiewedstrijd op zondagmiddag is inmiddels een traditie. In het verleden hebben vele coryfeeën, zoals Dick Jaspers, Therèse Klompenhouwer, Sander Jonen, Barry van Beers, Peter Ceulemans en Glenn & Andrea Hofman hun opwachting gemaakt in De Drie Linden.

Voor verdere informatie verwijzen wij naar onze website:

www.driebandenprinsenbeek.nlhttp://www.driebandenprinsenbeek.nl

Laat een reactie achter