Koninklijke onderscheiding Sjef de Craen

Koninklijke onderscheiding voor SJEF DE CRAEN!

Vandaag is Sjef de Craen benoemd tot lid in de orde van Oranje-Nassau voor zijn vele vrijwilligerswerk.
Sjef was jarenlang actief voor verschillende verenigingen in Prinsenbeek. Hij was daar vrijwel altijd verantwoordelijk voor de technische aspecten. Zo was hij bij vele BAK-activiteiten betrokken in het Eikebos en De Drie Linden. Ook was hij lid van het technische team van het Oranje Comité Prinsenbeek. Als lid van de klusploeg verricht hij nog steeds hand- en spandiensten voor de Zilverberk.
Om de leefbaarheid in zijn eigen leefomgeving te vergroten was Sjef een actief lid van de buurtverengingen in de wijk waar hij woonde. Bij buurtvereniging de Staart werd zijn expertise vooral ingezet voor het verzorgen van de verlichting en muziek tijdens de jaarlijkse evenementen en voor het oplossen van de technische problemen. Toen De Neel werd gebouwd en Sjef daarheen verhuisde was Sjef een van de mede-oprichters van de buurtvereniging aldaar. Ook daar was hij betrokken bij het opzetten van allerlei activiteiten.
De laatste jaren is Sjef vooral actief geweest voor Stichting De Drie Linden, waarvan de laatste zes als bestuurslid. Binnen de stichting was hij een van de drijvende krachten achter het bedienen van licht en geluid bij alle voorstellingen die in de toneelzaal plaatsvonden. Ook speelde hij een grote rol bij het energieneutraal maken van het gebouw. Per 1 januari 2021 neemt hij afscheid als bestuurslid van stichting De Drie Linden.
Foto’s ; by JUDITH ADRIAANSEN Fotografie.