Cheques Engelbewaarder voor Keniaproject en Team Inske

Bron: Prinsenbeek Nieuws, www.prinsenbeeknieuws.nl

Tijdens een druk bezocht bierfestival in De Drie Linden in Prinsenbeek afgelopen zaterdag heeft stichting De Engelbewaarder twee cheques uitgereikt aan goede doelen. Die gingen naar het Keniaproject Prinsenbeek en Team Inske.

Door Mark van Hulst
Stichting De Engelbewaarder is initiatiefnemer van Prinsenbeeks eigen bier Boschdal Blond en stelt een deel van de opbrengst ter beschikking aan lokale goede doelen.

Zaterdag ging een cheque naar het initiatief van Ria Bekkers voor de integratie van Syrische vrouwen en naar Team Inske, voor onderzoek naar de ziekte ALS. Beide initiatieven ontvingen een bedrag van €175. Tevens was het tijdens het bierfestival mogelijk om overbodige munten van het bierfestival of kleingeld te doneren in een collectebus ten behoeve van Team Inske.

Door middel van onder andere kookworkshops voor Syrische vrouwen in Prinsenbeek willen Ria Bekkers en de grote groep vrijwilligers om haar heen de integratie van de Syrische vrouwen in de samenleving bevorderen. Op deze wijze komen zij op een ongedwongen en informele manier in aanraking met buurt- en dorpsgenoten.

Het tweede goede doel waarvoor is gekozen is Team Inske. Het geld dat ingezameld wordt door dit team komt ten goede aan Stichting ALS. Stichting ALS gebruikt de gelden om wetenschappelijk onderzoek uit te voeren om een oorzaak en behandeling van ALS te vinden. Voor meer info zie: https://www.alsacties.nl/team/team-inske.

Stichting De Engelbewaarder is de initiatiefnemer van het Boschdal bier. In samenwerking met Bier & Borrels en De Parel Drankenhandel is eind 2017 de Boschdal blond op de markt gekomen. Een heerlijk blond bier naar receptuur van Wim van den Kieboom. Jaarlijks zal een deel van de opbrengst gedoneerd worden aan lokale goede doelen. Het bier is op dit moment aan doorslaand succes en inmiddels ligt de derde batch te rijpen; die zal binnenkort op de markt komen. Het bier is verkrijgbaar bij Bier & Borrels en in diverse horecagelegenheden in Prinsenbeek. Maar ook in Breda is het te verkrijgen, alsmede in cafés in Kapelle, Leuven en Utrecht. Ziet u het bier op de kaart staan, schroom dan niet om het te bestellen. U doet niet alleen uzelf een plezier, ook de samenleving doet u een plezier!

In de toekomst is het ook de bedoeling om nog andere biersoorten op de markt te brengen, zodat alle bierliefhebbers aan hun trekken kunnen komen.